Onsdagsmatlagning och benträning

Då hamnnade man här några minuter igen. 
Har precis fått i mig en mumsig laxwok och en liter vatten. Så nu är jag nöjd i ungefär en timma, sen säger magen att den vill ha något mer. Kom rätt så precis hem från en råhård benträning på gymmet. Fick gjort allt jag ville, förutom squats. Gymmet var helt enkelt för mycket folk på. Det fanns inte ens skåp för väskan.. Så istället för att köra mina "halvjobbiga" benböj så 7-settade jag i benpressen. Yumyum aj som sat.... 
 
Innan jag drog dit testade jag något jag aldrig gjort förut. Och jag får inte smaka på det förrän imorgon. 
Jag skivade sötpotatis, zucchini, röd paprika och morötter. Gjorde en marinad av olivolja, en vitlöksklyfta, cayennepeppar, salt och peppar. Sen blandade jag allt och slängde in det i ugnen. Och gott som fasen luktar det iallafall! 
Nu står det fyllda kycklingfiléer i ugnen och väntar på att bli klara. Så här luktar alldeles för gott i lägenheten för att inte vilja rensa kylen på ätbart!
 
 
Nu ska jag diska. Yippiekayay motherf....! 
På med en bra lista på spotify så är det ändå helt okej!
 
Imorgon ska vi hem till Bjären och hälsa på alla abnormala, underbara familjemedlemmar. Love you!

Kommentarer:

1 Pia:

Hörrududu, du tillhör ju också den här "abnormala" familjen :) Du är allt bra tokig du, man kan faktiskt smaka lite ;)
Löv you tooo <3

2 Inger :

Mmm så gott det lät!
Det är du värd efter all den träningen ! Kramis

Kommentera här: