Barnvakt

Efter en alldeles för lång arbetsvecka drog jag hem till Bjären och lekte barnvakt. Mysigt att få träffa familjen en stund!
Man kan säga att det blir rätt intensivt att träffa lillebror när man gör det så sällan som jag gör. Man ska hinna med så mycket på så kort tid. Och han har aldrig ro till att göra något längre än 10 minuter. Sen ska man kasta sig på nästa sak. Men man hinner ju aldrig tröttna? ;)
Så vi har hoppat studsmatta, byggt en stad i sandlådan, ritat, lekt med bilar, spelat på surfplattan, tittat film, ätit pannkakor och somnat som två stockar i sängen! Jag tror nästan jag somnade innan honom, stackars Nicke. Resten av kvällen fick han sitta själv medans jag sov så gott!
Det fina när man lägger honom är att han ska läsa den bästa boken som finns.. Fantastiska fordon. Den skiljer sig lite från andra böcker som barn vill läsa på kvällarna. Det är en ren faktabok om fordon. Där det står vikt, toppfart, maxlast, bemanning osv osv. SKITKUL! Men vad gör man inte?
 
Så nu är jag hemma, klarvaken tack vare att man har sovit gott ett tag. Men snart ska jag väl också somna!
 
 
 
 
Ser den inte spännande ut? Precis det man vill ha i huvudet innan man somnar!
Gonatt!

Kommentarer:

1 Pia:

Du e la för go ;) Vilken underbart fin liten stad ni byggde ;) Jaså, är det inte ditt val av bok???? Märkligt tycker jag. Tack för hjälpen igår <3
Kramar <3<3<3

Svar: Ja visst va den fin! :) Vi gick på "träd"-jakt tillsammans! Det är lugnt mams, bara mysigt att vara hemma en sväng! :) <3
Mikael Erlandsson

Kommentera här: